Zde najdete metodické listy pro učitele (zaheslované) a volně přístupné pracovní listy pro žáky. Jsou řazeny podle jednotlivých témat projektu Jak včela krmí svět. Materiály byly zpracovány ve spolupráci dlouholetých včelařů a zkušených učitelů na podpory Ministerstva zemědělství ČR.
Dvě včelí sestřičky provázejí učitele a děti celým svým životem, hospodařením a vůbec vším, co je spojené se včelami a včelařením.
Všechny včelky jsou stejné a těžko se rozeznávají. A tak jim zkušený včelař dal jména Kája a Kája. A vůbec všechny včelky pojmenoval stejným jménem – Kája. Alespoň se nesplete, když na ně volá.
Včelky ze svého pohledu popisují nejen sebe, svoji práci, úl a hmyz a květy kolem sebe, ale i práci dědečka včelaře a sadaře a jeho vnučky Julinky, která také jednou bude včelařkou.
Děti pak mohou pomoci včelkám počítat zásoby, květy, uspořádat úl, nalézt cesty nejen domů, ale i k pylu a nektaru. Pomáhají včelaři pečovat o včely.
Práci s listy lze zpestřit i hrou při níž získávají děti body za správné odpovědi. Postupně se tak stanou
Na práci s pracovními listy lze navázat návštěvou některého z ukázkových ekocenter nebo si alespoň pozvat včelaře do třídy. Znalosti, které děti získají z pracovních listů pak mohou vidět v praxi a naživo.
- Bez včely to nejde
- Jak včela vypadá
- Co včela dělá
- Jak vypadá úl
- Včelí produkty
- Všechno kvete
- Co trápí včelku
- Budu včelařem
Při práci s materiály si můžete vybrat jednotlivé body. Sice na sebe navzájem navazují, ale lze použít bez problémů i jeden z nich. Metodické listy obsahují maximum informací pro danou úroveň. Pokud nechcete zacházet do přílišných podrobností, není to třeba. Vyberete si je tu úroveň, na kterou budete chtít s dětmi dojít.
Navíc si můžete vytisknout i přebal na všechny listy – listy přebal