Metodické a pracovní listy

Zde najdete metodické listy pro učitele (zaheslované) a volně přístupné pracovní listy pro žáky. Jsou řazeny podle jednotlivých témat projektu Jak včela krmí svět. Materiály byly zpracovány ve spolupráci dlouholetých včelařů a zkušených učitelů na podpory Ministerstva zemědělství ČR.

Dvě včelí sestřičky provázejí učitele a děti celým svým životem, hospodařením a vůbec vším, co je spojené se včelami a včelařením.

Všechny včelky jsou stejné a těžko se rozeznávají. A tak jim zkušený včelař dal jména Kája a Kája. A vůbec všechny včelky pojmenoval stejným jménem – Kája. Alespoň se nesplete, když na ně volá.

Včelky ze svého pohledu popisují nejen sebe, svoji práci, úl a hmyz a květy kolem sebe, ale i práci dědečka včelaře a sadaře a jeho vnučky Julinky, která také jednou bude včelařkou.

Děti pak mohou pomoci včelkám počítat zásoby, květy, uspořádat úl, nalézt cesty nejen domů, ale i k pylu a nektaru. Pomáhají včelaři pečovat o včely.

Práci s listy lze zpestřit i hrou při níž získávají děti body za správné odpovědi. Postupně se tak stanou

Na práci s pracovními listy lze navázat návštěvou některého z ukázkových ekocenter nebo si alespoň pozvat včelaře do třídy. Znalosti, které děti získají z pracovních listů pak mohou vidět v praxi a naživo.

  1. Bez včely to nejde
  2. Jak včela vypadá
  3. Co včela dělá
  4. Jak vypadá úl
  5. Včelí produkty
  6. Všechno kvete
  7. Co trápí včelku
  8. Budu včelařem

Při práci s materiály si můžete vybrat jednotlivé body. Sice na sebe navzájem navazují, ale lze použít bez problémů i jeden z nich. Metodické listy obsahují maximum informací pro danou úroveň. Pokud nechcete zacházet do přílišných podrobností, není to třeba. Vyberete si je tu úroveň, na kterou budete chtít s dětmi dojít.

Navíc si můžete vytisknout i přebal na všechny listy – listy přebal